Tuesday 12 November 2013

Assalamualaikum, Lama rasanya saya tidak menupdate blok saya...sekarang ni banyak benar perkara yang terjadi sehinga saya sendiri pun tak ada masa untuk diri saya sendiri...begitulah...kata orang untuk melupakan sebentar masalah, kita sibukkan diri dengan kerja...betul ker....huhuhu...mybe betul..mungkin jugak tidak... Sebanarnya saya menulis untuk kali ini adalah kerana satu perkara. Adalah seseorang ni...entahlah...banyak kerja dia yang sebelum in saya telah tolong...ebelum ni dia ok jer...baik aje...kerja dia yg tertunggak pun banyak yang saya setlekan..(bukan nak berlagak.tapi saya menulis kat sini sekadar ingin luahkan)tapi saya tak kisah pun. setiap kali dia tidak datang kerja....dan meninggalkan kerja yang banyak...seperti biasa saya yang akan setlekan. Bila dia dara dan memang kerja dia dah setle saya kerjakan...diapun datangler kerja balik...begitulah setiap kali terjadi. tapi saya tak kisah walaupun dalam hati saya sangat geram.tak apalah..hari ini hari dia...esok lusa mana tau hari saya plak kan. Walaupun macam tu hubungan persahabatan kitaorang tak ler teruk sangat. kitaorang tetap kawan...dia pun agak baik jgk ler...mybe dia tau malu kot....hahaha...walaupun dia tak pernah ucap terima kasih, tapi tak per la....saya tak kisah.mybe memang dia jenis orang yang tak reti nak berterima kasih dan jenis yang suka orag buat kerja dia kot...tapi hubungan persahabatan rakan seopis tu tetap berjalan macam viasa...baikla jugak ngan dia..huhuhu Tapi semenjak dua menjak ni...ada seorang pompuan baru masuk kerje kt sini...si mamat ni mula la baik ngan pompuan ni...biasa ler...lemah lembut...memang semua orang suka dia....itu aku tak kisah ler...yang aku bengang nyer naper si mamat nih cuba cari salah aku jer...ckp ngan orang aku x tegur dia la...entah ler....mybe banyak criter pasal aku yg dia n org2 tertentu cuba sebarkan pada orang lain ktofis kot...dan sudah semestinya semua orang akan percaya memandangkan perwatakan aku yang kasar dan cakap lepas jer...nak dibandingkan dengan mereka yg diam...lemah lembut dan nampak baik jer...sudah semestinya orang akan percaya.... Aku dah cuba tidak kacau hidup diaorang...kenapa mesti x puas hati dengan aku...aku sendiri pun tak faham...entahler....mybe semua ni salah aku kot...memang aku sedar aku bukan seorang sahabat yg baik...tapi tolong la..jangan nak jaja criter pasal aku. dan tolong jangan ganggu aku..kerana aku tidak pernah ganggu hidup koang...malah selama ni aku terpaksa terima tohmahan dari rakan2 aku yang lain kerana semata-mata nak tolong ko..... Aku mintak maaf klu aku menyusahkan korang dan andainya korang dah perlukan aku...dan ingin tempat aku diganti oleh orang lain...ko cakap la...ko boleh buang aku...aku tak kisah..keraa aku dah biasa dibun=ang...kerana lumrah kehidupan...dah tak diperlukan lagi buang je macam sampah... sekian

0 comments:

Post a Comment