Friday 20 May 2011

Doa Istikharah

YA ALLAH... .
Seandainya telah kau ciptakan dia untuk ku
Satukanlah hatinya dan hatiku
Titipkanlah kebahagian diantara kami
Agar kemesraan itu abadi..

YA ALLAH YA TUHANKU YANG MAHA MENGASIHANI
Seiringkalah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi
Maka jodohkanlah kami..
Tetapi YA ALLAH...
Seandainya engkau telah takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh dari pandangan ku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

YA ALLAH YA TUHANKU YANG MAHA MENGERTI
Berikanlah aku kekuatan
Menolak bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agar aku sentiasa tenang
Walaupun tanpa bersama dengannya
YA ALLAH yang tercinta
Peliharalah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya dengan apa yang ENGKAU takdirkan
Adalah yang terbaik untuk ku
Sesungguhnya ENGKAU maha mengetahui
Segala yang terbaik untuk hamba mu ini...
Dan sekiranya aku menemui seseorang yang baru
Di dalam hidupku
KAU semaikanlah rasa kasih sayang dan cintaku
Yang penuh ikhlas kepada dirinya...
Agar diriku dan dirinya memahami antara satu sama lain
Dan terbinalah ikatan yang lebih suci dan murni...

YA ALLAH...
Cukuplah ENGKAU sahaja yang menjadi pemeliharaan ku
Di dunia dan di akhirat
Dan peliharalah aku dari azab api neraka

AMIN..YARABBAL' ALAMIN.

0 comments:

Post a Comment